4 redenen voor een nieuwe visuele identiteit

Vakantietijd is het moment om lekker uit eten te gaan, nieuwe keukens en smaken te ontdekken. En na te denken over het restylen van visuele identiteit natuurlijk. ‘Opspicen’ van een bestaande visuele identiteit of het recept volledig omgooien? Er komt een moment dat de houdbaarheidsdatum van een visuele identiteit verstreken is en een merk toe is aan een redesign. Een menu met de vier meest voorkomende momenten:

1. Herpostionering
Het dieet van een organisatie moet soms aangepast worden om gezond te blijven. Een aangepaste strategie kan vragen om een redesign. Met een gerestylde visuele identiteit serveer je het nieuwe dieet met elan. Dat wekt eetlust op bij bestaande en potentiële klanten. Want verandering van spijs…

2. Aanschuiven bij het (digitale) tijdperk
Verzadigen met een eenvoudige stamppot lukt niet meer door toegenomen honger naar nieuwe communicatiemiddelen en verschijningsvormen. Om beter aan te sluiten op de huidige communicatiepraktijk kan een redesign helpen. Met een gerestylde visuele identiteit breid je het menu uit met passende gerechten voor elk moment van de dag.

3. Onderscheidende vermogen
De concurrentie rijst de pan uit, dus zorg voor onderscheid door appetijtelijker te zijn dan de rest. Je concurrentie voor willen blijven kan een goede reden zijn voor een redesign. Met een gerestylde visuele identiteit verras je aangenaam je gasten. De toef op de taart doet ze de concurrentie vergeten.

4. Identiteitscrisis
Over smaak valt niet te twisten maar soms is er van de merkuitstraling echt geen chocolade meer  te maken. Een redesign zorgt ervoor dat vorm en inhoud elkaar versterken. Met een gerestylde visuele identiteit blijf je niet steken tussen servet en tafellaken maar maak je duidelijk waar je voor staat.

Bepalen of het tijd is voor een redesign van een visuele identiteit is vanaf nu dus een eitje. Zet in op de Handlangers. Bel Arno of Ernst op 030-3031332 of mail naar info@dehandlangers.nl.