Gezien worden op social media

Wat is de link tussen social media en het visueel maken van merken?
Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest en kakel zo maar door, zijn plaatsen waar producten en bedrijven gezien, besproken en beoordeeld worden. Je leert er wat klanten leuk en niet leuk vinden. Kanalen bij uitstek om te bouwen aan klant- en merkbeleving. Met content… maar ook met vorm!
Is je visuele identiteit doordacht genoeg ontworpen om op deze kanalen op te vallen, te verrassen en te onderscheiden? Klanten en prospect zien bijvoorbeeld dagelijks je logo voorbij komen in de vorm van een avatar. Geeft het de juiste indruk? Snapt men wat je doet? Is je bedrijf herkenbaar? Met andere woorden, is je visuele identiteit social media approved?

Zoals we al eerder schreven: je merk is niet alleen je logo. Ook content zoals infographics, quotes, videos, like-share-en-win-acties bepalen hoe je merk gezien en ervaren wordt. Steeds meer bedrijven zijn online actief. Het visuele aspect wordt daarom steeds belangrijker om onderscheid te maken. Social media serieus nemen in je bedrijfsvoering, betekent dus dat je uitingen op deze kanalen essentieel onderdeel worden van je visuele identiteit. Door een merkwaardige visuele identiteit neem je  mensen mee in je verhaal en groeit het vertrouwen. Er wordt al zoveel gepapegaaid en gedeeld dus druk je eigen stempel op content. Je merk is het waard.

De Handlangers kijken graag vanuit vogelperspectief naar al je contact momenten met je publiek. Dat zorgt voor herkenbaarheid en uniciteit. Bij het ontwikkelen van een visuele identiteit leggen zij altijd een ei over hoe een bedrijf zichtbaar is op social media. Samen met de andere specialisten kan er gekeken worden naar strategie, content, implementatie, platformkeuze, etc.