Merk, identiteit en logo

De Handlangers maken wat mee… Het ene moment wandelt er iemand vragend het hoofdkwartier binnen, of we een leuk logo kunnen ontwerpen. Vervolgens rinkelt de telefoon met het verzoek om een coporate identity met een company icon. Dan weer mailtjes met vragen over branding, beeldmerken, merkbeleving en of we misschien ook huisstijlen doen. 

Een oceaan vol mooie termen waarin je makkelijk verzuipt, wat ze betekenen en de wezenlijke verschillen er tussen lees je hier.

 

1. MERK
Een merk (brand) is wat het publiek denkt, voelt en ervaart bij een bedrijf. Branding gaat dus over het creëren van een klantbeleving. Een merk is een concept en niet zichtbaar of tastbaar.

 

2. (VISUELE) IDENTITEIT
Een identiteit (corporate identity of huisstijl) biedt de visuele elementen om het merk zichtbaar te maken. De identiteit is samen met marketing strategie, advertising, public relations, social media, klantenservice, etc. een van de belanggrijkste onderdelen van ‘branding’. Het zorgt ervoor dat mensen het merk herkennen en zich er mee willen associëren. Een identiteit maakt het merk zichtbaar en concreet. Dat gebeurd door het publiek in contact te laten komen met uitingen die op elkaar zijn afgestemd zoals:  het logo, visitekaartjes, websites, advertenties, bedrijfskleding, verpakkingen, etc.

 

3. LOGO
Een logo (Company icon of beeldmerkvisualiseert het merk en haar identiteit in de eenvoudigste vorm en maakt gebruik van een symbool en/of een woord. Een logo is onmisbaar voor elk bedrijf dat herkenbaar wil zijn.

 

De Handlangers zijn gespecialiseerd in het visueel maken van merken
Bij het ontwerpen van identiteiten en logo’s voelen wij ons als een vis in het water. Wilt u er met uw merk bovenuit springen? Zet in op de Handlangers. Bel Arno of Ernst op 030-3031332 of mail naar info@dehandlangers.nl